SJO Oldambt JO19-1 – VV Muntendam JO19-1

(door Tim Wijsbeek)
Na twee moeizame weken met een dikke 10-2 nederlaag, een 5-4 overwinning in blessuretijd minuut op de nummer laatst en weinig trainingen stond er een lastige uitwedstrijd op het programma. Bij ons ontbraken Ryan Loonstra, Ryan Middel en Dylan. Daarentegen was Dennis terug van zijn schorsing.

We begonnen met de volgende elf: Jordy; Roan, Melvyn, Yordi, Daniel; Rik, Martijn, Luuk; Arjen, Nobbe, Dennis. De wisselspelers waren Bertrik en Stephan.

De eerste helft waren er kansen over en weer. Al vroeg kregen we te maken met een tegenvaller toen Daniel geblesseerd uitviel. Jordy had een paar prima reddingen in huis en hield ons daarmee op de been. Toch waren de grootste kansen voor ons via Dennis, Arjen en Roan.

In de rust gaven we aan dat er prima gespeeld werd maar dat ze vergaten zichzelf te belonen met een doelpunt. De echte grote kansen bleven echter uit in de tweede helft. Halverwege de tweede helft was het Melvyn die ons toch op voorsprong bracht uit een vrije trap. Hierna was het overleven. De laatste 5 minuten zelfs met 10 man na een domme gele kaart voor Dennis. Maar dankzij onze verdediging en een goed keepende Jordy trokken we overwinning over de streep.

Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd tegen HSC JO19-1. Deze ploeg kan dan het kampioenschap binnen halen dus dit zal een zwaar potje worden.

12-10-2019 – VV Muntendam JO19-1 – VV Meeden JO19-1

Nadat de wedstrijd tegen HSC JO19-1 opnieuw werd uitgesteld, vanwege een te kort aan spelers bij de tegenpartij, was het tijd voor een derby aan de Zuiderstraat. In VV Meeden JO19-1 troffen we een team dat goed aan de competitie begonnen was en waarin veel jongens spelen die al regelmatig minuten maken in het eerste elftal. Ook wij hadden deze week een complete selectie.

We begonnen met de volgende elf: Jordy;
Ryan Loonstra, Roan, Bertrik, Dylan; Melvyn, Martijn, Luuk; Daniel, Stephan, Dennis.
De wissels waren Rik, Ryan Middel, Ronald en Yordi.

We begonnen veel sterker aan de wedstrijd als onze gasten uit Meeden. Na een paar corners op rij kwamen we in de 5e minuut uit één van de corners verdiend op voorsprong via Melvyn. De assist was van Martijn. Hierna zakten we ver terug en kwam Meeden beter in de wedstrijd. Na 20 minuten maakten ze verdiend gelijk, maar gelukkig werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Toen was daar na een klein half uur ineens Dennis, met een lage schuiver vanaf een meter of 25 verraste hij de doelman en zette ons onverdiend op 2-0. Ook na dit doelpunt bleef Meeden de betere partij. Vrijwel direct na het doelpunt scoorden ze uit een counter dan ook de aansluitingstreffer. Meeden ging op zoek naar de gelijkmaker. Maar vlak voor rust was het Stephan die ons op 3-1 zette met een kopbal uit een corner.

Na de rust waren beide teams gelijkwaardig. De spanning kwam terug in de wedstrijd toen Meeden na een uur de aansluitingstreffer maakte met een afstandsschot. Met een aantal kleine kansen over een weer bleef het spannend. 10 minuten voor tijd was de spanning verdwenen toen Yordi na een pass van Rik de keeper kansloos liet. Met de 4-2 stand kwam de overwinning niet meer in gevaar en waren de eerste drie punten binnen.

Geen bijzonder goede wedstrijd van onze kant maar wel drie punten. Volgende week is het beker/inhaal en zijn we weer een weekje vrij. De week erna hervatten we de competitie weer met een uitwedstrijd tegen De Heracliden JO19-1.