Algemene veiligheid- en hygiëneregels:

– Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
– Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
– Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen.
– Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten).
– Vermijd drukte.
– Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek komst sportaccommodatie.
– Bij de entree van het kleedgebouw en de kantine, staat een dispenser met desinfectiemiddel, gebruik deze bij het betreden van het gebouw.
– Schud geen handen.
– Hoest en nies in je elleboog.
– Niet spugen.
– Geforceerd stemgebruik langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.

Blijf thuis wanneer:
– Jij of Iemand in jouw huishouden op dit moment koorts en/of benauwdheidklachten heeft.
– Jij of iemand in jouw huishouden de afgelopen 14 dagen besmet is geweest met het Coronavirus.
– Jij in quarantaine zit en/of je advies gekregen hebt thuis te blijven.
– Jij of je huishouden de afgelopen 14 dagen in een land of regio bent geweest, waar code rood of code oranje van toepassing is. Je volgt het advies van het RIVM door 14 dagen in quarantaine te gaan. Je kunt dus niet trainen/voetballen en het sportpark bezoeken.
– Er worden geen wedstrijdbesprekingen gehouden in een kleedkamer of andere ruimtes binnen.
– Voor JO19 & seniorenteams; ook in de dug-out tijdens de wedstrijd geldt, houdt 1,5 meter afstand van elkaar.
– We blijven in de rust op het veld.

– Advies draag een mondkapje vanaf 13 jaar en ouder wanneer personen buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan.
– De wedstrijdsecretaris licht de tegenstanders in over protocol.

Tot slot:
Wij realiseren ons dat het heel veel regels zijn. Maar ze zijn echt nodig om te voorkomen dat er een piek in besmettingen ontstaat, teams niet meer kunnen voetballen en ons sportpark moet sluiten

Houdt elkaar alert en wijs elkaar op de regels. Je doet het voor elkaars gezondheid.

Algemene veiligheid- en hygiëneregels: