Voetballen met coronamaatregelen

Beste leden,

We gaan weer beginnen met het spelen van wedstrijden. Hoewel in de voorbije maanden een aantal versoepelingen zijn doorgevoerd gelden nog altijd stringente coronamaatregelen. Om een en ander vooraf te verduidelijken, hebben we een aantal zaken op een rijtje gezet. Een oproep aan alle leden om deze voorafgaand aan de eerste wedstrijden goed door te nemen, zodat alles soepel kan verlopen en iedereen weet wat er moet gebeuren. Ook hebben we de richtlijnen voor trainingen nogmaals vermeldt

Trainingen:
– Kom zoveel mogelijk omgekleed naar de club en douche bij voorkeur thuis.
– Trainingsmaterialen zoals hesjes en hoedjes zijn gewoon beschikbaar. Zorg ervoor dat de hesjes na elke training uitgewassen worden.
– Ouders en toeschouwers zijn welkom bij de trainingen (denk ook hierbij aan de 1,5 m afstand regel).

Wedstrijden:
– Spelers van 18 jaar en ouder moeten 1,5 m afstand nemen van elkaar in de dug-out en kleedlokalen. Voor O19 teams en senioren betekent dit dat zij niet met het gehele team van 1 kleedkamer gebruik mogen maken. Indien mogelijk kunnen 2 kleedkamers gebruikt worden, anders moet er in shifts gewerkt worden. In de dug-out moet er steeds een stoel vrij blijven tussen de spelers. Er kunnen eventueel stoelen bijgezet worden.
– Toeschouwers moeten overal op 1,5 m afstand van elkaar staan tenzij ze uit hetzelfde huishouden komen.
– Belangrijk! Vanwege de coronamaatregelen kan het gebeuren dat wedstrijden (zowel uit als thuis) naar een ander tijdstip of zelfs een andere dag verplaatst moeten worden. Dit om zoveel mogelijk wedstrijden mogelijk te maken. Dit gebeurt in dat geval zonder overleg met de teams, het is gezien de situatie onmogelijk om met afzonderlijke wensen van teams rekening te houden. Zodra het totale programma bekend is, bekijken de wedstrijdsecretarissen of noodzakelijke verschuivingen doorgevoerd moeten worden.
– Iedereen moet voor haar/zijn eigen bidon zorgen.
– Als het omwille van het programma noodzakelijk is, wordt aan onze thuisspelende teams gevraagd om thuis om te kleden en te douchen.

Scheidsrechters:
– Aan scheidsrechters het verzoek om zelf de vlaggen na afloop van de wedstrijd te ontsmetten. Ontsmettingsmiddel zal door de VV Muntendam beschikbaar worden gesteld.

Bovenstaande richtlijnen zijn een aanvulling op de richtlijnen van overheid, RIVM en KNVB. Een belangrijk advies willen we hier nog even herhalen: als je gezondheidsklachten hebt die gerelateerd kunnen worden aan het coronavirus: blijf dan thuis en kom niet naar het sportpark om zo de verspreiding van het virus zo veel mogelijk tegen te gaan.

Samen gaan we proberen om de start van de wedstrijden/trainingen en voorbereiding op het nieuwe seizoen zo goed mogelijk vorm te geven. Dat zal van ons allemaal de nodige creativiteit en flexibiliteit vergen. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de richtlijnen, zowel vanuit overheid/RIVM als bij de club, altijd veranderen, maar dan laten we dat meteen aan jullie weten.

Namens het bestuur bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

Voetballen met coronamaatregelen