Huidige lockdown in ieder geval verlengd tot en met 15 maart

Afgelopen dinsdag heeft het kabinet aangekondigd dat de huidige lockdown in ieder geval wordt verlengd tot en met 15 maart. De huidige maatregelen die reeds gelden voor het voetbal worden automatisch verlengd tot deze datum. Ook de veel omstreden avondklok blijft gewoon van kracht.

Wel heeft de overheid een versoepeling toegepast met de maatregel die toelaat dat spelers tot 27 jaar vanaf 3 maart weer in groepsverband buiten mogen voetballen.Wat gaan de maatregelen betekenen. Hieronder staan enkele belangrijke maatregelen genoemd:- Wedstrijden van alle amateurcompetities zijn tot nader orde niet toegestaan- De seniorencompetities in de categorie A zullen niet worden hervat. Er zal geen promotie en degradatie plaatsvinden- Spelers tot een leeftijd van 27 jaar mogen per 3 maart weer trainen in groepsverband en onderlinge wedstrijdjes spelen met het team van de eigen vereniging- Senioren 27+ mogen alleen trainen in groepen van 2 personen rekening houdend met een onderlinge afstand van 1,5 meter en mogen met meerder groepjes van 2 tegelijk trainen op 1 veld- Voor de jeugdteams geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training- De jeugdteams mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging- De kantine, de kleedkamers en doucheruimtes blijven tot nader order gesloten- Er is geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie- Iedereen moet zich houden aan de avondklok. Zowel de trainers als de spelers- Bij verkoudheidsklachten (o.a. loopneus, neusverkoudheid, keelklachten) of hooikoortsklachten gaarne thuisblijvenWij verzoeken iedereen om zijn of haar gezonde verstand te gebruiken en zich te houden aan de genomen maatregelen om het verspreidingsrisico te verkleinen.

Voor verdere informatie over het coronavirus en het voetbal verwijzen wij naar www.knvb.nl.De KNVB wil voor de amateurverenigingen kleinschalige regionale competities organiseren voor het vervolg van het huidige seizoen: de KNVB Regio Cup. Dit gebeurd in elk geval voor de categorie A en categorie B. De startdatum en duur zijn uiteraard afhankelijk van het resultaat van de coronamaatregelen. We komen hier t.z.t. op terug.We spreken met z’n allen de hoop uit dat de versoepelingen zich verder doorzetten en dat we langzamerhand weer “het gewone leven” kunnen hervatten.

We wensen jullie veel gezond- en wijsheid toe en hopen jullie binnenkort weer te kunnen verwelkomen op onze sportpark.

Met vriendelijke groet,

Jenne Koenes, voorzitter VV Muntendam