Nieuwe maatregelen

Beste leden van VV Muntendam,

Helaas gaat het met de ontwikkelingen als gevolg van COVID-19 nog niet goed. Daarom zijn er per 6 november jl. ook voor onze sport nieuwe maatregelen aangekondigd. Helaas zijn deze maatregelen vanavond door demissionair premier Rutte nog strakker aangetrokken. Dit betekent het volgende voor onze voetbalvereniging.

• Vanaf 13 november om 18.00 uur mogen er gewoon sportwedstrijden plaatsvinden, maar het publiek mag de komende 3 weken de speelvelden niet betreden. Dit geldt ook voor de trainingen

• De belangrijkste basisregels blijven van kracht, waaronder de 1,5 meter afstand nemen, behalve op plekken waar de coronapas geldt

• Bij het betreden van een binnenlocatie op ons sportpark geldt dat een Corona Toegangsbewijs (CTB) verplicht is vanaf 18 jaar. Dit geldt voor bezoek van zowel sporters als publiek aan kleedkamers, toiletten en de kantine;

• Bezoekers van de kantine moeten verplicht een vaste zitplaats hebben

• Voor mensen met een functie binnen onze vereniging geldt de CTB-verplichting niet. Dat betreft o.a. onderhoud door professionals, trainers/coaches (ook van de uitverenigingen), vrijwilligers, etc.Vanaf aankomend weekend zal er door ons strikt worden gecontroleerd op het naleven van deze maatregelen. De CTB-controle gebeurt door met de CoronaCheck Scanner-app de QR-code van het coronatoegangsbewijs te scannen (deze kan zowel op papier als digitaal getoond worden). Bij een groen scherm volgt een controle van het legitimatiebewijs en/of geboortedatum. Daarna wordt pas de sporter/bezoeker binnen toegelaten.

Wij, het bestuur van VV Muntendam, zijn hier absoluut niet blij mee om alle maatregelen ten uitvoer te brengen, maar we hebben nu eenmaal de verantwoordelijkheid gekregen voor het handhaven van de geldende corona-maatregelen. Dit geldt dus ook voor de controle van het CTB. Bij het niet naleven kan de gemeente handhavend optreden, waardoor bij herhaaldelijk niet naleven van de maatregelen de gemeente kan besluiten om onze sportaccommodatie (tijdelijk) te sluiten. En dat is iets wat wij niet willen en ten alle tijde moeten voorkomen. Daarom vragen wij iedereen om medewerking te verlenen aan de check door onze vrijwilliger(s).

Iedereen alvast bedankt voor jullie begrip.Het bestuur van VV Muntendam

Nieuwe maatregelen